Historia tych akwareli sięga 2005 roku. Rozpocząłem wtedy 4 rok pracy jako asystent w Katedrze i  Zakładzie Biofarmacji Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach na Wydziale Farmaceutycznym. Ówczesna kierownik Katedry i Zakładu Podstawowych Nauk Biomedycznych SUM, prof. dr hab. n. med. Barbara Błońska-Fajfrowska, ze względu na moją współpracę z Fundacją „Wspólny Dom”, zaproponowała mi wzięcie udziału w niesamowitym przedsięwzięciu – podróży na Krym zobaczyć VII Festiwal Sztuki Antycznej w Kerczu. W festiwalu brał udział między innymi Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach.


Teatr Śląski wystawił spektakl „Lizystratę” Arystofanesa, w reż. Michała Ratyńskiego, który został nagrodzony za najlepszą reżyserię oraz najlepsze współczesne odczytanie sztuki antycznej. W ramach festiwalu odbyła się wystawa moich akwareli oraz prac Magdaleny Dudy – Patraszewskiej, które miały promować Polskę i nie tylko.

Pamiętam długą podróż autobusem, którą spędziłem z niesamowitymi ludźmi, aktorami Teartu Wyspiańskiego, członkami teatru „Nieduży” z Siemianowic Śląskich oraz członkami zespołu „Trzy korony”, który na koniec festiwalu zagrał na Krymie przepiękny koncert przebojów Krzysztofa Klenczona.

W czasie wyjazdu poznałem kilku malarzy ukraińskich, którzy wystawiali swoje akwarele na rynku w Kerczu. Za namową jednego z nich kupiłem swoje pierwsze, no można tak napisać, profesjonalne rosyjskie akwarele „Białe noce”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.